Unul din patru români preferă să își facă cumpărăturile online de la companii sau prin portaluri din străinătate, susține Dan Bulucea, country manager Google România.
„Știe cineva care este procentul cumpărăturilor online e-commerce din România față de cele din afară? Circa 80% din cumpărături sunt de peste hotare: Amazon, eBay și altele”, a precizat Bulucea în cadrul evenimentului RoNewMedia.
Șeful Google România este de părere că antreprenorii locali trebuie să studieze cu atenție stategia competitorilor din străinătate și oferta acestora. „M-aș uita să văd ce fac ei. Nu cred că e neapărat prețul”, a precizat Bulucea.
Mai mult, atât timp cât produsele și serviciile oferite de companiile din România corespund nevoilor consumatorilor, aceștia nu vor alege un brand global în defavoarea unuia local. „Nu cred că românii sunt mai deschiși pentru a cumpăra din afară sau că au o aversiune față de jucătorii locali”, a mai menționat el.
O altă problemă sesizată de șeful Google în ceea ce privește viziunea companiilor online din România este faptul că „nu gândesc global” și nu încearcă să își vândă produsele și peste hotare. „Există agenții de turism din străinătate care vin să facă business în România. Online-ul are frumusețea de a fi global însă foarte puține companii sunt interesate”, a mai declarat Bulucea.